rump
anhaengerkupplung
hallo
Links zu ebay oder Amazon sind Werbelinks. Wenn Sie auf der Zielseite etwas kaufen, bekommen wir vom betreffenden Anbieter Provision. Es entstehen für Sie keine Nachteile beim Kauf oder Preis.

Ford Transit 170PK aandachtsmelding op display vanaf 75Km h

Challenger337GA am 11 Sep 2023 17:14:35

Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar hulp om een hinderlijk probleem bij onze Ford Transit opgelost te krijgen.

Bij onze Ford transit = mobilhome komt er op de informatiedisplay telkens een aandachtsmelding ´Controleer snelheid veilig rijden´ pop-upt telkens ik de 75km/h overschrijdt. Er is telkens ook een kort geluidssignaal. De tekst melding gaat niet automatisch weg na x-tijd maar moet ik telkens manueel met de enter knop op het stuur weg duwen.
Dit is heel vervelend en kan niet vinden waar ik dit kan uitschakelen.
Kan er iemand mij de technisch uitleg geven/doorsturen over waar en hoe ik dit zou kunnen uitschakelen aub?

Op voorhand dank voor jullie terugkoppeling. Zie ook foto welke ik mee heb opgeladen. Ik heb ook een video van de situatie maar krijg deze niet mee opgeladen, misschien te teveel megabytes. Moest er een andere mogelijkheid zijn om deze op te laden lees ik het graag om het probleem zo duidelijker te maken.

Groeten
Rudi

Anzeige vom Forum

Hier findest Du vielleicht schon, was Du suchst: Artikel auf eBay oder versuchs hier bei Amazon

Ahorne7500 am 11 Sep 2023 19:52:00

Hallo,

Ist das ein Warnung,
nicht über 75 km/h zu fahren?

Dann kann dir vielleicht eine Ford-Werkstatt helfen.
Bestimmt können die das rausprogrammieren.
Kann sein, die Werkstatt braucht eine Bestätigung vom Tüv,
dass das Auto schneller fahren darf.

Viel Erfolg.

Challenger337GA am 11 Sep 2023 20:26:26

Zal ik zeker navragen bij de Ford garage. Hier in België is er allesinds geen beperking op sneller rijden dan 75Kmh.
Ik vermoed ergens een instelling maar ik zou niet weten waar. Heb al alle folders via het stuurwiel doorgegaan maar kan men niets over snelheid wijzigen of instellen.
Ook de speedlimiter staat op min. + uit.
Bedankt voor je reactie.

Anzeige vom Forum

ulfertg am 11 Sep 2023 21:16:27

Heb je al in de Gebruiksaanwijzing gekeken? Misschien staat daar iets over geschreven?

Als ik het goed begrijp is dat alleen een melding, maar het is desondanks mogelijk om sneller te rijden?
Dan zou ik denken dat het een instelling zou zijn die je zelfs kunt aanpassen.

Groetjes naar België!

Challenger337GA am 11 Sep 2023 21:44:17

Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb inderdaad eerst de handleiding meermaals doorgelezen, gegoogeld enz... maar kan alleen informatie vinden van de limiter en de cruise control dat is het enige.
Deze beschrijving, welke op de display komt, kan je nergens terugvinden in de handleiding ook niet onder foutmeldingen of codes.

Het is inderdaad alleen een melding welke steeds zichtbaar wordt op het ogenblik ik 75Kmh rijd over erover ga. Onder de 75Kmh geen enkele melding.
Eenmaal de melding op 75Kmh bevestigd met de enterknop op het stuur komt deze niet meer terug zolang je boven de 75Kmh blijft rijden. Dus je kan u inbeelden, bij elk vertrek en vertraging dat ik onder de 75Kmh ga moet ik nadien de enterknop duwen of krijg niets anders te zien op de display.
Zeer vervelend.

JSternke am 12 Sep 2023 07:43:04

Sorry aber mein Niederländisch ist nicht mehr so gut!
Hast du die Fahzeugschlüssel getauscht? Wenn ja, nimm den anderen wieder. Bei diesem ist eine Begrenzung eingestellt worden. Wer das gamacht hat kann ich dir natürlich nicht sagen. Versuche es erst einmal, damit wir der Sache näher kommen.

Kannst auch nach "Ford Transit Mykey" googeln. Da ist beschrieben, das man beispielsweise den 2ten Schlüssen und damit 2ten Fahrer seine Geschwindigkeit begrenzen kann. Das ist was ich da vermute.

Also erst den anderen Schlüssel versuchen und dann melden und lesen.

Gruß Jörg

JSternke am 12 Sep 2023 07:59:24

JSternke am 12 Sep 2023 09:21:37

ich versuche es trotzdem mal.....

Sorry, maar mijn Nederlands is niet meer zo goed!
Heb je de autosleutels verwisseld? Zo ja, neem dan de andere terug. Hier is een limiet op gezet. Natuurlijk kan ik je niet vertellen wie het gedaan heeft. Probeer het eerst zodat we de zaak beter kunnen uitzoeken.

Je kunt ook googelen op "Ford Transit Mykey". Daarin staat beschreven hoe je bijvoorbeeld de snelheid van de tweede sleutel en dus de tweede bestuurder kunt beperken. Dat is wat ik vermoed.

Dus eerst de andere sleutel proberen en dan melden en lezen.

Groeten Jörg

Challenger337GA am 12 Sep 2023 12:26:23

Hallo JSternke,

Hartelijk dank voor uw reactie. Dat het Nederlands niet perfect is maakt niet uit. Ich schreibe die deutsche sprache auch nicht bisonders gut ;-) Zusammen mit google translate geht das etwas.

Uw idee/voorstel heeft geholpen. Ik heb dit net aan het onderzoeken geweest en inderdaad vastgesteld dat je via MyKey aan de functies kan geraken.
Wie dit ooit heeft ingesteld is mij een raadsel, ik zelf alvast niet want het is heel vervelend deze meldingen telkens te krijgen.
Ik heb het kunnen uitschakelen waarvoor dank voor je hulp.

Ik ga het thema hiermee dan ook afsluiten.

Bedankt aan allen die mee hebben gezocht.
Vielen Dank!
Rudi

JSternke am 12 Sep 2023 12:41:52

Geen probleem, daar is dit forum voor. Hier krijg je echt hulp, niet zoals in die groepen met het "gezicht" (die andere mag ik hier niet schrijven). 90% geeft antwoorden en heeft nog steeds geen idee.
Ik hoop dat ze allemaal daar blijven en niet hier komen.

Veel plezier met je camper.

Tot ziens
Jörg

Anzeige

• Die neuesten 10 Themen
  •  
  • Die neuesten 10 Reiseberichte
  • Die neuesten 10 Stellplätze

Stecker unter Beifahrersitz - Transit MJ 2022
Motor-Klimakondensat im Innenraum
Alle Rechte vorbehalten ©2003 - 2026 AGB - Datenschutzerklaerung - Kontakt